Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Opdatering af software E60
(1 viser) (1) Gæst
Denne Menu er til dig der har en Bmw E60/61 og er på jagt efter noget lækkert udstyr til bilen.

EMNE: Opdatering af software E60

Opdatering af software E60 5 år, 7 måneder siden #2049

• ZynnDK
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
  • Diesel bimmer
Hej Kenn,

Nu kan jeg læse med i tråden om din nyerhvervede 1'er. Her skriver du at du opdaterer softwaren i bilens moduler. Min BMW er fra juni 2006 og tvivler på den nogensinde er blevet opdateret. Vil jeg vinde noget ved det? Alternativt kan vi jo lige tage snakken i morgen, nær jeg kommer forbi, men tænkte jeg ville oprette en tråd, da jeg håber det ikke kun er mig der ikke ved hvad det kan gøre
Religiøs overbevisning: BMW

Sv: Opdatering af software E60 5 år, 7 måneder siden #2050

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Søren

Godt Spørgsmål om BMW software opdatering, for hvad gør og er det i grunden?

Vi kender nok alle det at have fået en ny telefon, og der er et eller andet der ikke fungere optimalt, så er det at producenten laver nye software opdateringer til de forskelige ting.

Det kan være fordi man har fundet ud af at man kan ændre hastigheden, eller har fundet en smartere måde at til at få elektronikken til at lave en ting på. Ofte er det med softwaren man gør tingene hurtigere og mere stabile. Eller mere økonomiske på en telefon med batteritid, og på en bil ofte bedre brændstof økonomi.

Softwaren på en BMW er ikke meget anderledes, der har man udviklet bilen og de styremoduler som bliver monteret på fabrikken, arbejder man videre på da BMW modellen kører i en tidsperiode, og når man finder nogle småfejl eller kan få en bedre performance på et givent modul, så tilfører man det en software opdatering.

På min (nye) BMW E87 har jeg opdateret softwaren på alle bilens styremoduler, og som det kan ses er der blandt andet på navigationen nu kommet muligheden for at have kort og pilevisning samtidigt. Det kunne man ikke have før softwareopdateringen, så helt klart en forbedring af performance.

Så jo man vinder på at få sin BMW opdateret med ny software, for så er man sikker på at den yder det tekniske muligt på den givne BMW model.

Har man i dag Tysk som sprog i talestyringen, kan man samtidigt ændre den til engelsk. Det er også softwaren man ændrer der.

Det er det samme som når der bliver udgivet nye navigationskort til de BMW navigationssystemer vi har i bilen, der er det også nye data der kommer der, og der er jo også forbedringer af navigationssystemet.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 5 år, 7 måneder siden af kenn.

Sv: Opdatering af software E60 5 år, 7 måneder siden #2052

• Sevdet
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Davs Kenn :-D
kom sgu lige i tanke om at vi aldrig fik tjekket det med softwaren på min bil/gearkasse ?
er det noget vi kan gøre eller ?

Sv: Opdatering af software E60 5 år, 6 måneder siden #2179

• bmwRothoff
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej,

Hermed et lille indlæg til denne tråd.

Kenn har for nyligt softwareopdateret min E60 525D Aut 2004. Det viste sig inden opdateringen at bilen ikke havde været opdateret siden den forlod fabrikken i Maj 2004 !!.

Ud over at opdateringen formentligt har elimineret et Charging Fault problem jeg havde forinden (fejlen har ikke vist sig siden opdateringen ), oplever jeg tillige følgende positive effekter efter opdateringen:

* Blødere motorgang
* Væsentligt blødere gearskift
* Gearkassen skifter ved lavere hastigheder end tidligere
* Forbedret brændstoføkonomi

Jeg kan kun anbefale at lade Kenn opdatere Bimmeren, det tager lidt tid men er absolut omkostningen værd

Mvh
/Per R
BMW E60 525D Aut 2004
Følgende bruger(e) har sagt tak: TritonTCN

Sv: Opdatering af software E60 5 år, 6 måneder siden #2180

Hej
Efter jeg har fået eftermonteret cic og fået bilen kodet igen syntes jeg også at min har fået en bedre gang .
Har jeg ret i Kenn at det var flere ting som blev opdateret da jeg var hos dig og fik ordnet bmw'en .
Vh. Henrik

Sv: Opdatering af software E60 4 år, 11 måneder siden #3378

• irvi23
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej allesammen

i forhold til opdatering af software, er det så muligt at se nogle steder hvad for en software bilen kører på og evt hvor gammel den er?. har en bmw 520d fra sidst i 2007
Tid til at oprette siden: 0.15 sekunder