Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Cykelholder til E61 uden anhængertræk
(1 viser) (1) Gæst
Denne Menu er til dig der har en Bmw E60/61 og er på jagt efter noget lækkert udstyr til bilen.
  • Side:
  • 1

EMNE: Cykelholder til E61 uden anhængertræk

Cykelholder til E61 uden anhængertræk 4 år, 3 måneder siden #4474

• Sune
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Hej

Jeg er ved at købe en E61, som ikke har anhængertræk. Jeg har ikke umiddelbart planer om, at montere et, da min X5'er har træk, men jeg får brug for at kunne transportere min racercykel. Jeg ved, at man kan få nogle systemer der bliver monteret direkte på bagklappen, men jeg kender ikke mere til det end som så. Alternativt kan jeg jo sætte cyklen på taget - der laver BMW i det mindste noget originalt tilbehør, omend det er dyrt.
Hvad er erfaringen herinde med de 2 systemer?

Mvh. Sune

Sv: Cykelholder til E61 uden anhængertræk 4 år, 2 måneder siden #4537

• Sune
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Slet ingen...?

Mvh. Sune

Sv: Cykelholder til E61 uden anhængertræk 4 år, 2 måneder siden #4539

• t33j4y
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Hejsa.

Jeg tror at Buzzrack måske laver noget du kan bruge. Prøv at tage et kig på deres hjemmeside.

Vær opmærksom på at de spænder og kroge der er, er lavet i enten kunststof - eller som minimum er belagt med kunststof - så du ikke skal bekymre dig om at ridse din fine nye bil på fastspændingspunkterne.

Og inden du køber, så se om ikke du kan afprøve montering ved en forhandler - det er træls at finde ud af efter køb at det ikke passer, eller bare er møgbesværligt at montere (og man så hellere ville have haft en anden løsning).

Sv: Cykelholder til E61 uden anhængertræk 4 år, 2 måneder siden #4581

• Sune
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Update:

Cykelholder købt
Det blev en Thule Freeway 968 til 699 kr. Den var ganske vist ikke specifiseret til en E61, men den passer ganske glimrende og cyklen sidder stabilt.

Sune

Sv: Cykelholder til E61 uden anhængertræk 4 år, 2 måneder siden #4584

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Sune skrev:
Update:

Cykelholder købt
Det blev en Thule Freeway 968 til 699 kr. Den var ganske vist ikke specifiseret til en E61, men den passer ganske glimrende og cyklen sidder stabilt.

Sune

Billede?
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: Cykelholder til E61 uden anhængertræk 4 år, 2 måneder siden #4589

• Sune
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Så fik jeg lige lejlighed til at tage et par billeder...

foto1.JPG

Her er holderen klappet sammen i det man vel kan kalde stand by-mode

foto2.JPG

Så skal man dreje på 2 håndtag, som låser de 2 rammer i brugstilstanden. Når man monterer holderen skal man først åbne bagklappen lidt og dernæst sætte de dertil indrettede gummiklodser mod bagrudens øverste kant og hægte de 2 stropper omkring bagklappen foroven. Der er et gummi belagt beslag til formålet. Disse 2 øverste stropper skal blot indstilles i længden første gang.
De nederste 2 stropper har tilsvarende beslag, som så skal gå rundt on bagklappens nederste kant, som vist herunder:

foto3.JPG

Så lukkes bagklappen og man spænder de nederste stropper til, så hele baduljen bliver stabilt.

Fordele:
Prisen
Du kan faktisk åbne bagageklappen med en (let) cykel på
Cyklerne sidder i et godt designet gummi greb
Plads til 3 cykler
Langt bedre end "sakse" cykelholdere til anhængertræk

Ulember:
Dækker nummerpladen, så man skal have bestilt en ekstra (er gjort)
Er mere omstændelig at bruge end omtalte sakse type
Er bestemt ikke på niveau med rigtige cykelholdere til anhængertræk, men et træk er som bekendt dyrt...

Sune
Sidste redigering: 4 år, 2 måneder siden af Sune. Begrundelse: Slåfejl
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.16 sekunder