Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Batteri skift på Bmw E60-61
(1 viser) (1) Gæst
Denne Menu er til dig der har en Bmw E60/61 og er på jagt efter noget lækkert udstyr til bilen.
  • Side:
  • 1

EMNE: Batteri skift på Bmw E60-61

Batteri skift på Bmw E60-61 7 år, 7 måneder siden #78

  • kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2136
  • Karma: 34
Batteri Skift på en nyere Bmw


BMW_BATTERI_HOVEDLarge.JPG



En Bmw E 60-61-90-91 samt den nyere BMW F serie kører med BMW’s advanced power management og overvåger batteriets SOC(State of charge) og SOH(State of Health)

Når der skiftes batteri på bilen til et nyt batteri af samme størrelse og type skal bilen bare på tester og have at vide batteriet er skiftet. Hvis du derimod skifter til batteri af anden størrelse eller type skal bilen om programmeres (kodes) til den type batteri.

De batterier vi tilbyder på værkstedet overholder også BMW’s standard når det drejer sig om en E60 og frem fordi de er meget avanceret i deres strømstyring og der er en masse ting den tager højde for at kunne holde strøm på bilen længst muligt, men det kræver den ved præcist hvilket batteri der sidder i.

Hvad skal du være opmærksom på.

Du kan sagtens køre rundt med batteriet, der ikke er kodet og passer til bilen men hvis du gør det i længere tid vil du ødelægge batteriet da det ikke bliver opladet rigtigt. vær dog opmærksom på at bilen kan finde på at lukke ned for forskellige moduler for at spare strøm, og det kan give de mærkeligeste fejl. så vær sikker på at din Bmw ikke mangler strøm inden du bruger en formue på at få skiftet en masse dele som er unødvendigt.

ved programmereingen får man valgmuligheder om Ah og om det er AGM batteri. men det er jo vigtigt at alle data på batteriet er identiske ellers kan elektronikken ikke udregne SOC SOH korrekt og derved vil den ikke kunne lade batteriet korrekt. Nu ved jeg ikke hvornår din bil er fra, men hvis den har IGR (intelligent generator regulering) Skal den bruge AGM batteri da et almindelig batteri ikke kan tåle at blive afladet lige så meget som et AGM batteri.

Hvad betyder AGM batteri

AGM-batteri

Denne batteri type har store fordele frem for andre almindelige batterier og
kan anvendes til biler med større ampere forbrug og i industrien.

Meget længere levetid.

Batteriet holder typisk dobbelt så længe som et almindeligt fritidsbatteri og 7-10 gange så længe som et startbatteri!

Ekstrem strømkapacitet.

Da batteriet kan aflades med helt op til 100 % af dets kapacitet,
er der ganske enkelt mere strøm til rådighed for alle meget strøm forbrugende biler og tilsluttet tilbehør.

Super smart og hurtig opladning.

Batteriet tager kun halvt så længe at oplade som et gelbatteri,opladningen sker hurtigere på grund af en meget lav intern modstand, og det betyder mindre ladetid og derfor væsentligt flere af og opladninger.

Vedligeholdelsesfrit.

Til forskel fra andre batteri typer er der ikke flydende væsker og problem med syredampe da det indeholder en fast masse og det betyder at det faktisk er fuldstændigt vedligeholdsfri.


Praktisk og sikkert.

Et særligt system til sikker og kontrolleret ventilation, klassificeret som ufarligt til land-, sø- og lufttransport.


Batterier med AGM-teknologi tjener sig ind.

Brug aldrig et almindeligt startbatteri til meget strømforbrugende biler, batteriet vil svigte og sidste ende med at koste dig langt mere i det lange løb. Og det er vigtigt at huske på at man i en nyere BMW har et system der hele tiden kontrollere ladestrømen og forbrug, et almindeligt syreholdigt batteri slides langt hurtigere og så begynder bilen indbyggede strøm system (IBS)og give nogle sjove fejl. (strømspare) mode

Derfor.

Invester i et AGM-batteri, som er designet til bilen og leverer sikker og pålidelig strøm, længe efter at andre batterier har givet op. Og har bilen monteret motorvarmer eller andet meget strømforbrugende er det et must at have monteret og kodet i sin BMW.


Hos Mobilteknik A/S Koder vi bilen så den ved den har fået nyt batteri

Vi har også mulighed for at lave en test på dit batteri inden vi skifter det.
Billede_138_Large_Medium.jpg


Vores lader laver her en test på belastning og af og opladning
Billede_161_Large_Medium.jpg



Bilen skal afleveres morgen og kan hentes igen 3 timer senere, Består batteriet ikke testen skiftes det til et AGM batteri og bilen kodes til den, på forhånd aftalte pris. Denne test er kun aktuelt såfremt man har kørt batteriet ned. Feks. en motorvarmer der har kørt batteriet tomt, eller en defekt generator. Vi kører en test af bilen som fortæller hvad vi bør gøre. Skal der nyt batteri til er det lagervare så det skiftes i bilen, og kodes med det samme så du kan komme videre med dagen.


Selvfølgelig med garanti.

Bare for dem der ikke læser hele teksten Når man skifter batteri i en BMW så skal bilen kodes (såfremt det ikke er samme type) Men uanset hvad skal bilens IBS nulstilles på en tester. Gør man ikke det lades det nye batteri ikke mere end det gamle, og så ødelægges det nye batteri hurtigt.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 9 måneder, 1 uge siden af kenn.
Følgende bruger(e) har sagt tak: henrikstaxa46, Deljeh, please

Sv: Batteri skift på Bmw E60-61 2 år, 7 måneder siden #5519

  • kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2136
  • Karma: 34
Skulle du være så uheldig at din bil løb tør for strøm her i kulden? Så husk på at det er super vigtigt at du samtidigt med at du åbner forklappen, også lægger din bilnøgle i lommen. Der må IKKE være tænding på bilen hvis og når den får startstrøm. Så risikere du nemlig at bilens DME (Motorstyring) Brænder af. Det er også set at bilen låser dørene. Så nøglen i lommen.

BMW_BATTERI.1Large.JPG


På en BMW bør man kun give startstrøm eller lade sin bil på de plus og minus poler der sidder i motorrummet. ALDRIG direkte på batteriet.

BMW_BATTERI.2Large.JPG


Ring eventuelt til os, så skal vi guide dig i hvordan du kommer videre.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 2 år, 7 måneder siden af kenn.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Kap

Sv: Batteri skift på Bmw E60-61 2 år, 7 måneder siden #5521

  • Kap
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • shoes & BMW
  • Indlæg: 169
  • Karma: 3
Det er VIGTIG viden....

TAK for godt tip!

KAP
Følgende bruger(e) har sagt tak: kenn

Sv: Batteri skift på Bmw E60-61 2 år, 6 måneder siden #5537

  • kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2136
  • Karma: 34
BMW Batteriskift.

Det er ligeså sikkert som amen i kirken at der er rigtig mange BMW ejere der får problemer med at starte bilen når det begynder at blive koldt. Denne BMW ejer, var heller ikke nogen undtagelse. Han havde sidste år været forbi et værksted der ikke havde kodet bilens nye batteri til bilen. Man havde heller ikke sørget for at det var den rigtige batteritype man havde monteret. Derfor holdte bilen nu her på værkstedet.


BMW_BATTERSKIFT.10Large.JPG


Man behøves faktisk ikke at bruge ret langt tid på fejlfinding for at konstatere at der er noget der ikke er helt rigtigt her.

BMW_BATTERSKIFT.11Large.JPG


Den beskæftigelsen (Holder) som skal hole batteriet på plads såfremt man bliver påkørt, havde man ikke monteret efter dette batteriskift. Kikker man efter på billedet kan man se at batteriet slet ikke passer til bilen og ganske enkelt er for lille.

BMW_BATTERSKIFT.12Large.JPG


Det er synd på sådan en fin lille BMW at man ikke sørger for at kode bilen og ikke mindst montere den type batteri der passer til bilen. Fordi inden bilen er kommet her på værkstedet er den startet med kabler og statshjælp fra en anden bil. Det udsætter bilens elektronik for en risiko for at brænde af hver evig eneste gang man chokstarter bilens elektronik.

Så begynder din BMW at have svært ved at starte om morgen eller når den er kold, så få lavet en test på bilen der fortæller hvilken stand bilen batteri er i. Efterhånden som batteriet taber sin effekt lades det mindre og mindre. Det betyder så at der ikke er ret mange ampere (Muskler) til at starte bilen.

Husk.

DER
skal KODES når bilen får nyt batteri og ændre man størrelsen på batteriet skal det også skrives i bilens FA koder.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: Batteri skift på Bmw E60-61 1 år, 8 måneder siden #5607

  • kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2136
  • Karma: 34
I år har vi haft en del BMW ejere inde på værksted som havde svært ved at starte bilen. Flere oplevede også at forskellige ting ikke virkede periodisk i bilen. Det har været lige fra den ene ring i forlygten til blæseren der ikke rigtig cirkulerede luften. Et soltag der mistede sin kalibrering (position) og kom med en fejlmeddeles. Osv.

Batteri_Vinter.1Large.JPG


Dette skyldes at bilen lukker ned for forskellige ting, da bilen mærker at bilens batteri ikke kan levere effekt nok. Enten er batteriet træt, eller også er bilen ikke kodet og nulstillet til det nye batteri.

Dette gælder selvfølgelig ikke os herinde, Så det er skrevet til de andre der kikker forbi.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.29 sekunder