× Alt monteret udstyr lyder rigtigt smart men hvordan virker det, I dette forum her kan du se nogle videoer eller læse nogle beskrivelser af udstyr.

BMW Fartpilot.

Mere
9 år 3 måneder siden - 8 år 7 måneder siden #1 af kenn
BMW Fartpilot. blev oprettet af kenn
Nu fik jeg endnu engang et spørgsmål om en BMW fartpilot da den nye BMW ejere troede at han havde ACC altså Radar på sin BMW da han havde fartpilot med bremse funktion så derfor kommer en beskrivelse af forskellen her.

Fartpilot med bremse funktion.

Har du denne fartpilot arm som er vist ovenfor på billedet monteret i din BMW har du en fartpilot med bremse funktion og det betyder at farten aldrig overstiger den hastighed som du har valgt. Kører du ned af bakke bremser bilen for at holde farten under den valgte hastighed.

Fartpilot med Radar ACC.

Den viste arm ovenfor er den du har monteret hvis du har Radar ACC monteret i bilen og det er her mange ofte går galt for den har også bremse funktion men også mulighed for at automatisk holde afstand til foran kørende biler og bremse ned hvis bilen foran sænker farten og igen sætte hastigheden op når der er fri bane foran. Dette sker fordi der sidder monteret et øje ude foran i kofangeren i højre side ved siden af tåge lygten, Se billedet nedenfor.

Her ser du radar øjet til ACC.

Håber at dette er med til at gøre forskellen på BMW fartpiloter mere overskuelig.
Sidste redigering: 8 år 7 måneder siden ved kenn.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 6 måneder siden #2 af henrikstaxa46
Besvaret af henrikstaxa46 på emne Sv: BMW Fartpilot.
Hej
Dette acc fartpilot system det har jeg i min E90 330i 2005 det jeg godt kunne tænke mig at vide er om der er sket ændringer i det system som sidder på en E61 med acc fartpilot fra 2008 for om det er en E90 eller E60/61 er det vel det samme system?
Jeg oplever at når farten kommer under ca 40 km når den selv bremser kraftig ned så kommer der en rød advarsels lampe og høj advarsels lyd og så skal man selv tage over er det sådan systemet er bygget op ? I nyer modeller bremser de ned til 0. Km i timen og sætter selv igang
Mvh. Henrik

Mere
4 år 6 måneder siden #3 af kenn
Besvaret af kenn på emne Sv: BMW Fartpilot.
Hej Henrik.

Du svarer næsten selv på spøgsmålet. Det fartpilot system du har i den BMW er første version. Den nye type ACC fartpilot, har nemlig det der hedder stop and Go. Det kan stoppe bilen helt op, og sætte igang igen. Det er super smart ved køkørsel.
Følgende bruger(e) sagde tak: henrikstaxa46

Mere
4 år 5 måneder siden #4 af henrikstaxa46
Besvaret af henrikstaxa46 på emne Sv: BMW Fartpilot.
Hej Igeln
Kan der acc System integreres i stedet for det jeg har ?
Mvh. Henrik

Tid til at oprette siden: 0.313 sekunder

Nyhedsbrev

BMW Softwareopdatering