Sv: Eftermontering af acc

Mere
7 år 2 måneder siden #1 af Kuktus
Eftermontering af acc blev oprettet af Kuktus
Hej
Hvor omfattende er det at få eftermonteret aktiv fartpilot, umiddelbart er det jo kun selve radarenheden der mangler, idet den selv kan bremse mm. På den alm. Fartpilot.
Tilbud modtages gerne.
Bilen er en 520D F11

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 2 måneder siden #2 af kenn
Besvaret af kenn på emne Sv: Eftermontering af acc
Hej Kuktus

Det kan jeg svare dig rimeligt hurtigt på for det har jeg netop undersøgt, det kræver at man køber den radar der passer til din BMW F serie selvfølgelig. Men udover det kræver det en ny motorstyringsenhed da den du har i bilen i dag ikke er forberedt. Og så kan det afhængigt af versions model, kræve at der skal et nyt Kombiinstrument, (speedometer) da det der sidder i bilen ikke altid er forberedt.

Det sidste jeg hørte til sagen var at man ville undersøge om ikke man kunne bruge nogle enheder fra Tyske skadet biler.

Det er netop nu lykkes at få originale BMW CIC systemer med FSC koder til den nye BMW F serie, og det har vi faktisk ventet på i over et år.

Så det er en sag jeg med jævne mellemrum følger op på, da jeg har flere der spørger på denne smarte radar løsning til BMW F serien.

Velkommen til. :)

En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW I3 Rex 2014 BMW i3 Bev 2015

Mere
5 år 2 måneder siden #3 af DukeP
Besvaret af DukeP på emne Sv: Eftermontering af acc
Noget tid siden denne her var på - hvordan ser det ud idag?

Peter

Mere
5 år 2 måneder siden #4 af kenn
Hej.

Det kan jeg godt svare klippefast på nu. Det er nemlig sådan at man er nød til at starte med at opdatere bilens system software. Kan man det og det lykkes at opdatere alle moduler, bestiller man det ACC øje der passer til bilen. Det kan være der på et tidspunkt kommer en løsning på at man kan montere et brugt ACC øje fra en skadet BMW, Men den mulighed er der ikke endnu. Ihverfald ikke en løsning som vi vil lægge navn til på værkstedet.

Jeg er ved at få lavet en liste med muligt udstyr til F serien, men må indrømme at jeg er komme på lidt af en opgave, da BMW faktisk ikke har ret mange pakker til eftermontering. Så det kræver at man finder en BMW F11 der har et givent udstyr monteret. Så kan man finde ud hvad det kræver, og så bestille det til den BMW som kunden har.

Det tog 5 timer at finde udstyrspakken til eftermontering af kamera bag, bare for et eksempel.

Velkommen til forøvrigt. :)

Følgende bruger(e) sagde tak: Ruppe, DukeP

Mere
5 år 2 måneder siden #5 af DukeP
Besvaret af DukeP på emne Sv: Eftermontering af acc
Tusind tak!

Jeg har sendt dig en mail.
;)

Mere
5 år 1 måned siden - 5 år 1 måned siden #6 af kenn
Bare en lille opfølgning her.

Der har efterhånden været en stor del nyere BMW F serier på værkstedet i Hvidovre. Der har også været nogle som har fået monteret udstyr uden at man har brugt de rigtige FSC (udstyrs) koder. Det giver lidt af en udfordring fordi man ganske enkelt ikke kan kode på bilen, såfremt de forskellige udstyr moduler har en nyere software i, og for at kode på bilen skal den have opdateret softwaren.(Nyere software)

Jeg giver ikke op men som sagt ligger der en udfordring her, for det ville ganske enkelt være for surt at senere få et problem med bilen, og man så ikke kan få hjælp. Fordi der er monteret noget udstyr som ikke seriemæssigt passer på bilen.

Men leder og søger efter en løsning. :)

Sidste redigering: 5 år 1 måned siden ved kenn.

Tid til at oprette siden: 0.207 sekunder

Nyhedsbrev

BMW Softwareopdatering