× Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.

Hvid røg fra udstødningen.

Mere
4 år 6 måneder siden #1 af SNIE60
Hej folkens

Har erhvervet mig en BMW 523i, F10, årg. 2011. km. 117.000. En tysker med 1 års BMW garanti. Det er en perfekt køremaskine, som jeg er rigtig glad for. Dog synes jeg, at have bemærket at den "ryger" en del fra udstødningen (hvid røg), mere´end andre biler. Det ses kun når man holder for tomgang. Under kørsel er der ingenting at bemærke. Jeg ved godt at der kan være kondens i udstødningen, hvis ikke den bliver kørt varm, men er alligevel en smule bekymret. Bilen er en 6 cyl. motor som tager tid at varme op. Den hvide røg ses også efter, at den er kørt varm og holder i tomgang. Alt i alt synes jeg bare den ryger en smule mere end andre biler man holder ved siden af.

Er det normalt for sådan en stor benzinmotor motor? Eller skal jeg benytte mig af garantien og få den checket.

På forhånd tak.

Søren

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 6 måneder siden #2 af Kap
Besvaret af Kap på emne Sv: Hvid røg fra udstødningen.
hey søren

jeg har selv en 530i og en "stor" benzin motor.... min "ryger" også og tit mere end andre biler, har dog alrdig tænkt videre over det...

men det kan være der er nogen af de andre lidt mere "motor" kyntige der har et rigtig godt svar:-)

men så længe den kører godt... ja så er det vel okay:-)

KAP

Mere
4 år 6 måneder siden #3 af SNIE60
Hej KAP

Ja, der er sikkert intet galt og den er checket ved BMW i Tyskland inden den landede i DK og der er heller ikke umiddelbart tegn på forbrug af væsker. Alle kontrollamper siger "ok".

Men er der nogle BMW prof der kan svare på dette? Er det normalt for en stor benzin BMW motor at ryge meget?

Søren

Mere
4 år 6 måneder siden #4 af Morten
Hej Søren, Min gør det samme. Jeg har tidligere spurgt på det og det er normalt da motoren brænder rent.

Mere
4 år 6 måneder siden - 4 år 6 måneder siden #5 af BenAnd
Hej Søren

Ingen grund til bekymring , det er helt normalt og især på denne årstid , så kør roligt videre :)

NB: Selvfølgelig forudsat at du ikke har noget vandforbrug.

Mvh
BenAnd
Sidste redigering: 4 år 6 måneder siden ved BenAnd.

Mere
4 år 6 måneder siden #6 af SNIE60
Hej Alle

Tak for svar. Jeg kører videre med god samvittighed så.

God dag.

Søren

Tid til at oprette siden: 0.302 sekunder

Nyhedsbrev

BMW Softwareopdatering