× Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.

Lettere startbesvær - BMW 118d e87LCI 2007

Mere
5 år 2 måneder siden - 5 år 2 måneder siden #1 af PGross
Hej i brevkassen :)

Min BMW 118d e87LCI 2007 er begyndt på (gør det ikke altid) at give lidt startbesvær på en kold og fugtig morgen. Den springer i gang straks jeg trykker på knappen, men går lidt 'hoste-hakkende' de første ca. 10 sekunder og vil ikke rigtigt tage gassen. Efter et par pump på gaspedalen og lidt omdrejninger begynder alle cylindre at følge med. Efter ca. 20 sekunder er der ingen problemer. Derudover fungerer og kører den som en drøm.

Jeg har en formodning om at det er luftmassemåleren der trænger til en rens. Er jeg helt forkert på den?

Mange hilsner, Peter
Sidste redigering: 5 år 2 måneder siden ved PGross.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 2 måneder siden - 5 år 2 måneder siden #2 af BenAnd
Hej Peter

Vil indledningsvis sige at jeg ikke er "motormand" , men lidt har jeg da luret af i tidens løb :)

Tror personligt ikke på at det er din luftmassemåler , en defekt sådan plejer at give andre symptomer.

En korrekt og nødagtig fjern "diagnose" er umulig , der vil skulle en tester på for at se hvad der "halter" , men skulle jeg komme med nogen bud :) , ja så vil de gå i retning af et problem omkring dine gløderør/relæ ( du skriver ikke hvor langt din bil har kørt ) , eller måske i retning af en sensor fejl på krumtapaksel sensor eller en af knastaksel sensorerne ( ind el. ud ).

Så bedste råd er altså , få en tester på , evt. bedst når den er helt kold , det er det eneste der kan skabe korrekt klarhed , alt andet vil og er "gætteri" :)

Mvh
BenAnd
Sidste redigering: 5 år 2 måneder siden ved BenAnd.
Følgende bruger(e) sagde tak: kenn, Kap, PGross

Mere
5 år 2 måneder siden #3 af PGross
Hej BenAnd,

Tak for svar :) .

Bilen har netop rundet 220T kilometer. Forkæde/styr skiftet på aktion ved 190T. Motoren går ellers som en drøm.

Nu har jeg søgt højt og lavt efter oplysninger, og du har ret i din antagelse omkring gløderørene. Søgte på symptomerne og fik samme svar :). Dem skifter jeg.

Men relæet, har du nogen anelse om hvor det sidder i min bil? (- sikkert i venstre side i den sorte boks :).

Mvh, Peter

Mere
5 år 2 måneder siden #4 af BenAnd
Hej Peter

Må være ærlig og sige at det ved jeg ikke hvor sidder præcist på din 1'er , men formoder at den som på de fleste andre BMW diesler sidder under indsugnings manifolden i umiddelbar nærhed af gløderørne.

Vil du være sikker på placering forud for udskiftningen ( hvis du selv vil foretage denne ) , så ring evt. til et BMW værksted og spørg pænt , de fleste steder vil de nok godt oplyse dette.

Husk , skift altid gløderørs relæet sammen med gløderørne , så holder det hele længere , og det er surt at skulle skille det hele ad en gang til for at skifte relæet kort tid efter.

Mvh
BenAnd
Følgende bruger(e) sagde tak: PGross

Tid til at oprette siden: 0.181 sekunder

Nyhedsbrev

BMW Softwareopdatering