× Her kan du lægge billeder af din Bmw ind og vise hvad du har fået lavet, eller vise hvordan den ser ud. Beskriv gerne hvorfor du valgte denne Bmw model og din oplevelse med bilen.

BMW 535D Solgt.

Mere
5 år 2 måneder siden - 5 år 2 måneder siden #1 af kenn
BMW 535D Solgt. blev oprettet af kenn
BMW 535D Solgt.

Nu har jeg i flere år tøvet med at sælge min egen BMW 535D. Desværre må jeg se i øjnene at den afstand jeg har imellem firma og privatadresse er ganske enkelt for kort til at få køre i bilen dagligt. Jeg har flere gange siddet og sagt at, nu skulle det være. Blot for at køre en tur i den og konstatere at det jeg kunne få for bilen, ikke stod mål med hvad jeg kunne købe en anden for.

For dem herinde der har været med fra starten af, ved at det var den BMW som det hele startede med. Købte den og havde den stående i et par år på værkstedet. Planen var at lure hvordan man monterede ekstraudstyr og ikke mindst kodede bilen, uden at man havde en kunde stående og trippe fordi der var et eller andet der drillede.
Det betyder selvfølgelig at der er gået rigtigt mange timer i selskab med bilen. Alle der har brugt timer med sin BMW ved hvad det er for et tilhørsforhold man får til sin BMW. Kikker man rundt i forummet kan man se hvor meget bilen har fået eftermonteret af originalt udstyr.

Men alt det er historie nu for nu skulle der komme en og kikke på bilen. Han havde sagt at han købte den inden han havde set den. For han havde altid drømt om at have sådan en BMW 535D da de havde campingvogn og køre med. Men vi skulle lige have givet den en vask og tur inden han kom og kikkede på bilen. Det er så det du kan se nedenfor.

Det er desværre ikke ret tit man får taget sig sammen til at få sit motorrum vasket. Men det er en fornøjelse at åbne forklappen og motorrummet står som nyt. Så det skal vi have vasket så det også fremstår rent og pænt.

Det er nu ikke så langt tid siden at bilen var blevet vasket. Men det holdte ikke ret længe så lignede den en bil der ikke var vasket i måneder.

Jeg har altid betragtet fingere på min lak som andre ser ridser i en plade. Så fingere på bagklappen er et No go.

Som bilen ser ud her kan man ikke vide den frem. Det vil være svært at fortælle at bilen er i en super god stand og så ser den sådan her ud.

De fælge og dæk der sidder på bilen er vinterdæk men det gør ikke noget at de også ser pæne og rene ud.

Nu har jeg en hel klargøringsafdeling på værkstedet så der må findes lidt speciel sæbe og værktøj frem.

Efter nogle hårde men hyggelige timer ser bilen sådan her ud. Det ligner en helt ny bil i forhold til hvordan den så ud før. Fordelen ved at hygge sig med en håndvask er at man kan se hvordan bilens lak er. Så kan man fortælle ham der kommer og kikker på den hvor den har nogle småfejl.

Motorrummet kommer også til at se ud som nyt. Som min gamle mester sagde man skal kunne være på vej til et bryllup og tjekke sin olie uden at blive beskidt på fingeren. Det kan man med garanti også her.

Bilen køres ind på værkstedet og tørres af i alle ender og kanter. Jeg kan godt forstå jeg altid har været glad for min bil. Den er jo direkte smuk.

Det er altid en god ide at lade lygterne stå med lys på når man har vasket bilen. Så tørrer lygterne og man undgår at der kommer dug i dem. Det er derfor bilen er sat til vores værkstedslader.

Det er hårdt arbejde at rende rundt og tørre bilen af med klude. Men det er svært at se at denne BMW 535D er fra 2005 og ikke i går.

Det motorrum vil jeg gerne vise ham der kommer og kikker på bilen. Det er der ikke mange biler der an prale med at have.

Bilen køres udenfor og står nu ganske flot både indvendig og udvendig. Det skærer i mig indeni at jeg er nød til at skille mig af med bilen. Det er simpelthen ikke fair overfor bilen at den ikke får lov til at køre ordentlige ture dagligt.

Jeg synes og har altid synes at dette er en super smuk og lækker bil. Den er svær at slå selvom den er fra 2005 altså 11 år gammel.

Dette er så sidste billede af bilen med mig som ejer. Ham som kom ned og kikkede på bilen var en kundes kammarat, så det var en super hyggelig fremvisning og se hvor fed han synes bilen var. Gjorde det nemmere at nu skulle jeg slippe den.

Han havde bygget en garage med varme som bilen skulle ind og holde i. Det var nu konen der skulle køre i bilen til dagligt. Så der blev vist billeder af garagen og hvordan den ville blive passet og plejet efterfølgende. Han ville komme på værkstedet og få bilen holdt, så ser den sikkert igen.

Tilykke med bilen til de nye ejere. Det er en rigtig fin BMW i har købt jer der.

Jeg føler mig blottet men når man lukker en dør åbner der sig en anden. Det gør der også her. Men det er en helt anden historie.

Snip snap snude.

Ps.
Mr. B sad i går aftes og tænkte på alle de snakke vi havde i forbindelse med udstyr. Så det var en hyggelig tur ned af memory Lane. :)
Sidste redigering: 5 år 2 måneder siden ved kenn.
Følgende bruger(e) sagde tak: Morten, Deljeh

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 2 måneder siden - 5 år 2 måneder siden #2 af BenAnd
Besvaret af BenAnd på emne Sv: BMW 535D Solgt.
Hej kenn

Tillykke med salget ( og tillykke til den nye ejer med den absolut fine E61'er ) , ja det er altid vemodigt at skulle sælge noget man har opbygget et forhold til , ja bevares det er "kun" en bil ( som de fleste vil sige ) , men vi er nu nok et "par" stykker for hvem disse metalkasser på hjul er bare en "anelse" mere :)

Ja , om en bil har været god eller dårlig , jo det ved man først når man sælger den igen , for så kan man kikke tilbage på tiden man havde den og konstatere om man har været tilfreds med den , er dette tilfældet , så vil de fleste nok vælge samme mærke igen som den næste.

Den nye ejer får her en bil der er plejet efter alle kunstens regler ( har vi jo kunne følge her på forum :) ) , samt dens udstyrs niveau nok må siges at ligge en del over den bredde masse af disse modeller.

Jeg for mit vedkommende har besluttet at beholde min E60'er , dette da den ingenlunde vil kunne indbringe det den har af værdi for mig , skulle jeg i dag ud og finde en tilsvarende udstyret F10 , ja så ville jeg skulle hive mindst mellem 6-700 af de "lange" op af lommen for en brugt , ja en ny ville slet ikke komme i betragtning ( ville jeg nok også ærlig talt være for nærig til det , om pengene måtte være der :) )

Bliver spændende at se hvad du vælger Kenn , eller om I nøjes med Duracell "dytten" og et par cykler :)

Nej , jeg har valgt at bruge mine "sparepenge" på et projekt med en "ældre" dame i stedet for at skifte E60'eren ud , en E30'er Cabriolet som får "hele" turen , og se , lur mig om ikke den holder prisen og måske endda bliver endnu mere "kostbar" med tiden ,
som nu kun fine ældre "damer" kan blive det , og så holder det mig jo nok fra at hænge på Pubben og gadehjørnerne de næste par år :)

Mvh
BenAnd
Bilag:
Sidste redigering: 5 år 2 måneder siden ved BenAnd.
Følgende bruger(e) sagde tak: henrikstaxa46

Mere
5 år 2 måneder siden #3 af Kap
Besvaret af Kap på emne Sv: BMW 535D Solgt.
hey kenn

først tillykke med salget... det er nu en flot vogn selvom jeg ikke er den store fan af dem med det store "varer rum" hahaha men nok DK mest vel udstyret BMW E61.. ham der har "stjålet" den skal nok blive lykkelig for den...

og så lige til BenAnd er du gal et fedt projekt du har gang i med Cab'en du må heller en gerne lavet en update på den når du kommer længere "respekt":-)

ses kap
Følgende bruger(e) sagde tak: henrikstaxa46

Tid til at oprette siden: 0.718 sekunder

Nyhedsbrev

BMW Softwareopdatering