× Her kan du finde svar på problemer med din motor eller Gearkasse og optimering af motor ydelse (Tuning)

bmw 525d e60 lci

Mere
4 år 6 måneder siden - 4 år 6 måneder siden #1 af dk
bmw 525d e60 lci blev oprettet af dk
Hej alle. Jeg er ny her, men vil da lige fortælle at jeg i dag, har fået min 525d 3,0 lci optimeret. Har fået det gjort hos et uautoriseret værksted som er et proff. sted. Min havde orig. 432 nm. og forinden havde jeg bedt om 100 nm mere. Da han så kørte den ny opdatering ind, havde den præcis 532 nm.

Jeg spurgte ang. om effekten var for meget, men det syntes han ikke. det var normalen og mener ikke det skulle give anledning til problemer. Det software jeg fik lagt ind i min chip, er gennemprøvet og testet, så der burde ikke være problemer. Vil da også sige at pt. går den i hvert fald fantastisk. :)
Sidste redigering: 4 år 6 måneder siden ved kenn.

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

Mere
4 år 6 måneder siden - 4 år 6 måneder siden #2 af palle2612
Besvaret af palle2612 på emne bmw 525d e60 lci
Det er da flot!!

Du skal bare lige lægge mærke til accelerationen! Hvis du giver den maks gas fra ca. 1300 o/min, kan du så mærke om den ligesom snerrer lidt? (( kardan ) gør min nogle gange ) Min har 500 NM og det skulle efter sigende være maks, da det er samme gearkasse som sidder i 520d og desværre ikke den "store" som i 530d og op...

Bilag image.jpg ikke fundet

Bilag:

Mere
4 år 6 måneder siden - 4 år 6 måneder siden #3 af dk
Besvaret af dk på emne bmw 525d e60 lci
Hej palle.

Tusind tak for dit indlæg. Jeg har den sidste uge, knoklet for at finde ud af, hvad der er for en lyd.. Jeg har selv tænkt, gearkasse, converter eller trækaksler..

Det jeg har fundet ud af, er at alle e60 525d 3,0 lci siger denne lyd, når de får 250 hk og 500 nm. Flere ved ikke hvad det er for en lyd, og har kørt uden problemer i flere år. Andre snakker udstødning og resonans.

Jeg syntes selv, det lyder til, det har noget at gøre med moment overførsel, derfor kan jeg heller ikke lide denne lyd..

Ja jeg finder også frem til at gearkassen er en optimeret 520 lci gearkasse. Derimod læser jeg også at trækaksler og bagtøj, skulle være det samme som 530d og 535d. Derfor burde det vel ikke være et problem?

Tænker du at kardan kan knække?

Hvorfor siger kardan denne lyd?

Skal man blot holde sig under 500 nm?

(du skriver noget med maks. 500nm) (jeg har set 400nm, dog siger de fleste at det ikke har så meget at sige, blot man køre med hjerne)

Dele af denne besked er skjult for gæster. Log på eller registrér for at se det.

Hilsen Dennis

• jacobniell
  • Gæst
  • Gæst
4 år 6 måneder siden #4 af jacobniell
Besvaret af jacobniell på emne bmw 525d e60 lci

palle2612 skrev: Det er da flot!!

Du skal bare lige lægge mærke til accelerationen! Hvis du giver den maks gas fra ca. 1300 o/min, kan du så mærke om den ligesom snerrer lidt? (( kardan ) gør min nogle gange ) Min har 500 NM og det skulle efter sigende være maks, da det er samme gearkasse som sidder i 520d og desværre ikke den "store" som i 530d og op...

Bilag image.jpg ikke fundet

Jeg vil håbe at gearkassen og konverteren ikke er den samme som i en 20´er for jeg har selv en 2 liters diesel og der fik jeg at vide at man skulle holde sig under 400Nm for ikke at smadre konverteren. Gearkassen kan godt være den samme men vil tro konverteren er en anden. hvis man køber BMW´s tuningskit som giver X20d ca 200 hk er der i kittet med automatgearkassen jo også en ny konverter.

Mere
4 år 6 måneder siden #5 af dk
Besvaret af dk på emne bmw 525d e60 lci
Hei igen.

Det er ikke den samme, men en optimeret gearkasse i 525d,3,0. den skulle være godkendt til 400nm. en 520d 2,0 er godkendt til 350 nm.

tænker ikke der er meget, at gi af. Sjovt nok lader det til, at de fleste kører, uden problemer. Ringede til gearkasse manden i Brønderslev. Han sagde at det ikke var mange, han renoverede. I øvrigt syntes han det var en god gearkasse. Han siger igen, som andre. Det kommer an på hvordan, du vælger at køre med din optimering.

Hilsen Dennis

Tid til at oprette siden: 0.177 sekunder

Nyhedsbrev

BMW Softwareopdatering