× Her kan du finde svar på problemer med din motor eller Gearkasse og optimering af motor ydelse (Tuning)

F20 aut. Hugger i nedgearing

Mere
3 uger 1 dag siden #1 af bsm
Ved ikke om der stadig besvares i forrummet, men jeg har det problem med min bil, at inden den standser så kan jeg mærke at hugger/hakker lige inden den stopper helt op, det er lidt ligesom hvis man havde manuel gear og løfter koblingen for hurtig op. Jeg har fået opdateret softwaren i hele bilen, og fået nulstillet gearkassen, men det har ikke hjulpet. Den gøre det kun når den er varm. Jeg har også prøvet at "nulstille" adaptioner(eller hvad det gøre) ved at holde speeder i bund i 30 sek. Det hjælper de første 10 km hvorefter problemer kommer igen. Bilen har kørt 40.000 km. Vil et olieskift i gearkassen hjælpe, eller er der andre ting som spiller ind?. Og et tillægsspørgsmål, jeg lagde mærke til efter jeg fik nulstillet gearkassen, og jeg holder stille og slipper bremsen ruller bilen med det samme, og efter jeg har kørt ca. 200 km gøre den ikke mere, den er tilbage til inden jeg fik nulstillet gearkassen hvor der går mili sek før den begynder at rulle, er det normalt? gad godt at den rullede med det samme ligesom i gamle dage ved biler med automatisk gear

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

Mere
1 uge 6 dage siden #2 af kenn
Besvaret af kenn på emne F20 aut. Hugger i nedgearing
Hej.

Jeg ville anbefale dig at få lavet et olieskift på bilens gearkasse. Den fornemmelse du har med at bilen ligesom skal oparbejde et tryk inden den begynder at rulle / køre. Det forsvandt på den F11 vi idag har som lånebil. Den fik skiftet filter og olie på gearkassen. Der var ingen fejl på tester og den havde ligeledes fået nyeste software.

Lad os høre hvad der sker efter et olieservice på gearkassen.

En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW I3 Rex 2014 BMW i3 Bev 2015

Mere
1 uge 6 dage siden #3 af bsm
Besvaret af bsm på emne F20 aut. Hugger i nedgearing
Tak for svar! Har bestilt tid til olieskift her om 2 uger.. håber at det løser det.. men kan stadig ikke forstå at olien skal skiftes allerede(den begyndte på det ved omkring 25.000 km), kan læse på div forrums at man anbefaler mellem 60.000-100.000 km..
Og det med at den ikke ruller med det samme, tror at det hedder NIC(neutral iddle control) kan man ikke slå den fra så bilen ruller med det samme jeg slipper bremsen, ligesom når den er i sport?

Fandt det her:
Important Note:
The NIC (Neutral Idle Control) feature disengages the torque converter from the transmission when the vehicle is stationary in the Drive position; the service brakes are applied; and the engine is still in the warm-
up phase. The NIC function eliminates engine load when vehicle is stopped, reducing fuel consumption.

Although the EGS software changes (as listed above) are improving transmission comfort feel while still providing the benefits of the NIC feature, they still may not be acceptable for the most discriminating customers.

In such a case, on a customer complaint basis only, deactivate the NIC function by performing the "Converter lockup clutch" retrofit, using the current Progman/ISTA P version.

Mere
1 uge 6 dage siden #4 af kenn
Besvaret af kenn på emne F20 aut. Hugger i nedgearing
Hej.

Problemet er at dit eget bud er ligeså godt som mit. :) Det som måske kan være problemet er at der mangler olie på gearkassen, eller bilen har stået meget stille. Det er ihverfald en verden af forskellige løsninger der dukker op, når man søger rundt på nettet. Måske vi er så heldige at der sidder en og kikker med som har et seriøst og godt bud på problemet.

Håber det lykkes for dig at få det løst.

En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW I3 Rex 2014 BMW i3 Bev 2015

Tid til at oprette siden: 0.142 sekunder

Nyhedsbrev

BMW Softwareopdatering