Desinfektion af BMW klimaanlæg indvendigt.

Mere
7 år 4 måneder siden - 7 år 4 måneder siden #7 af kenn
Har netop haft en super spændende dialog omkring klima desinficering og ikke mindst bakterier i en bil i almindelighed. Denne sælger af klima rens som bestod i at man satte en spraybeholder ind i bilen, og startede sit klimaanlæg på recirkulation (Suger kontinuerligt luften rundt i bilens kabine, som det eneste) det kunne dræbe de bakterier der kommer i et klimaanlæg.

Nu har vi tidligere beskrevet om hvad man skal passe rigtig meget på med i forbindelse med bakterie flora i bilens klimaanlæg, nemlig i dette indlæg. Er din bil også en bakterie transport.

Det siger sig selv at man er nødt til at starte med at bekæmpe de steder der er i forbindelse med luften i bilen. Det betyder selvfølgelig at man skal have desinficeret luftindtaget og alt der har med lufttilførelsen i bilen at gøre. Lad os lave en sammenligning med et hus der bliver angrebet af svamp i spærene eller i væggene. Der river man stort set alt ned der har været i berøring med svampesporer, for det er netop det der er det største problem her svampesporer. Svampesporer er som rødder på en plante de spreder sig og sørger for at de bakterier der er i svampen, kan brede sig. Det er fuldstændig det samme der sker i en bils klimaanlæg, så renser og desinficere man ikke alt der har med luftintagelsen af friskluft til kabinen i bilen, så er det faktisk spild af energi. For det tager under 3 dage så er bakterien igang med at sprede sig i bilen klimaanlæg igen.

Ret ofte kommer der bilen ind på værkstedet hvor bilens klimaanlæg lugter ganske forfærdeligt, og når man spørger bilejeren om han ikke har fået lavet et klimaservice på sin bil, er det ofte det samme svar vi får. Bilen har næsten lige fået nye luftfiltre. Men det har intet med en desinficering af bilens klimanlæg at gøre, og det bedste svar på dette er at hvis dette skulle være nok og en holdbar løsning på problemet så ville der ikke lugte af gammel kælder inde i bilen, når bilen den blev startet.

Det værste er næsten at det ikke kræver ret meget tid for at sætte sig ind i hvordan det fungere med bakterie flora i en bil. Og man derfor hurtigt kan finde ud af at den løsning med en spray inde i kabinen, er formålsløs. Måske kommer der en duft som slører bakterielugten, men det er også kun en lugt der kommer for der er ikke bekæmpet bakterier.

I vores klargørings afdeling har vi en jon dræber som også dræber bakterier, men som ikke fjerner grunden til at der lugter i bilen. Får man ikke fjernet det der skyldes det kommer til at lugte, kommer lugten hurtigt tilbage i bilen.

Men heldigvis er det ikke bakterier man skal spise, næ de skal såmænd bare ned i ens luftveje, og selvfølgelig også hos dem der skal køre med i bilen.

Velbekomme og god tur.

Ps. Som sælgeren endte med at sige, Nu er det jo ikke alle der går så meget op i at tingene skal være rigtige eller omstændige, og så kunne man jo fortælle kunden at man havde luftbehandlet bilen.

Mangler ord for sådan en udtalelse..
Sidste redigering: 7 år 4 måneder siden ved kenn.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 3 måneder siden #8 af kenn
Nu er det jo altid en fornøjelse at få en kundeanmeldelse på noget man har gjort ved eller på deres bil. Både positivt og negativt. Negativt fordi man så kan blive bedre, men her er der tale om en positiv en af slagsen.

Denne BMW kunde havde fået desinficeret sit klimaanlæg i sin BMW E61 og havde nu købt sig en BMW E87 altså en 1 serie også. Han havde ved leveringen benyttet et klimarens der fungere ved at det placeres inde i midten af bilen. Som nævnt tidligere funger dette ganske enkelt ikke. Kunden kom herned og fik behandlet sin 1 serie også, og her til morgen ringer han så og siger følgende.

Kenn det er ganske enkelt imponerende som den behandling du giver klimaanlægget virker. Der går en dag og så er klimaanlægget fuldstændigt lugtfrit. Nu har jeg jo prøvet det på begge mine biler, og prøvet det produkt som også skulle kunne det samme. Det når ikke din behandling til sokkeholderen, for det du laver virker bare. Begge mine biler er nu fuldstændig lugtfrie.

Måske er det hysterisk at bruge så meget tid på dette emne, men når nu det viser sig at behandlingerne virker. Så kan man da ikke bruge for meget tid.

Mere
5 år 10 måneder siden - 5 år 10 måneder siden #9 af kenn
Desinfektion af klimaanlæg indvendigt forsættelse.

Nu starter Desinfektion af klimaanlæg op igen på værkstedet. Det er med vilje at vi ikke kalder det rensning eller klimaservice. Det er en Desinfektion af klimaanlæg fordi alle svampesporer (Bakterier) som er dem der skyldes at ens klimanlæg lugter surt eller af kælder. De bakterier fjernes fuldstændigt, det er lidt af et projekt. I øjeblikket kører der en tv reklame om at få fjernet lugten i bilen, med aktiv kul filter. Det er en stakkes frist, hvis ikke man Desinficere hele luft indtaget på bilen, samtidigt med at man montere nye luftfiltere på luftindtaget.

Denne BMW E60 kunde havde store problem med at der lugtede surt og klamt i bilen når han kørte i den. Vi fik den ind og gav den en Desinfektion af klimaanlægget, tjekkede at der var nok freon på klimaanlægget, samt udskiftede bilens luftfiltere med originale BMW filtrere med aktiv kul. Han har allerede vendt tilbage og fortalt at bilen nu er lugtfri.

Under hele processen skifter vi handsker hvergang vi går fra at røre luftindtaget på bilen, det betyder at vi afmontere bilens gamle pollenfiltrere (Luftfiltere) renser alt luftindtag. Og INDEN vi skifter de nye filtrere skifter vi handsker igen. Ellers smitter vi de nye filtrere med de svampesporer der er hele ideen med at få bilen givet en omgang. Desinfektion af klimaanlæg indvendigt

[/b]
Bilag:
Sidste redigering: 5 år 10 måneder siden ved kenn.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kap

Mere
5 år 4 måneder siden - 5 år 4 måneder siden #10 af kenn
Desinficering af klimaanlæg test.

Det er i grunden synd at dette med desinficering af klimaanlæg ikke er noget man bruger mere tid på at sætte sig ind i. Mange affinder sig bare med at klimaanlægget er begyndt at lugte fælt og måske lidt hen af gammel sur kælder. Denne BMW nedenfor har fået en desinficering for lidt over et år siden og i dag kom den herned for at få lavet et olieservice sammen med nogle opdateringer af navigations systemet. Sammen med dette blev der støvsuget gamle nedfaldende blade væk fra bilens luftindtag.

Jeg er efterhånden blevet spurgt en del gange om ikke jeg kunne hjælpe med at kunders BMW fik et olieservice eller tjekket en given mekanisk ting på bilen. Det gerne samtidigt med bilen fik lavet eller repareret det som vi her på værkstedet laver selv.

Blader der ligger sådan her i motorrummet bør man sørge for at få fjernet i en fart. Det er en stor kilde til de føromtalte svampesporer der er med til at få bilens klimaanlæg eller aircondition til at lugte rigtigt grimt.

Hvis ikke man sørger for at få fjernet disse blade ender man med at de måske ryger ind i bilens luftfilter som er sket her. Det er faktisk overraskende at dette aktive kulfilter som er skiftet for lidt over et år siden er så beskidt. Det støver helt vildt når man rører ved det. Det har som skrevet kun siddet i bilen lidt over et år.

Dette originale BMW aktive luftfilter er skiftet for lidt over et år siden som tidligere nævnt. Det overraskede mig meget at der faldt sort støv af filteret. Det væltede faktisk ud af det og hvad værre var så var det også på indersiden af filteret. Det er det man sidder og indånder imens man kører i bilen.

Her er hele luftindtaget desinficeret og der er sprøjtet desinficeringsvæske ind i bilens klimaanlæg udefra. Alt der er i berøring med luften der er på vej ind i kabinen er her desinficeret. Det betyder at der ikke gemmer sig svampesporer nogen steder i klimaanlægget.

Jeg er ikke i tvivl om at der sidder nogle som mener at det er at være hysterisk, sådan at man ligefrem desinficerer bilens klimaanlæg. Men folk der har astma eller har tilbøjelighed til luftvejssygdomme har en helt anden holdning. Desværre falder de for at det er nok at sætte en dåse ind i bilen og recirkulere luften og så skulle det luft problem være løst. Det er der selv en forholdsvis anderkendt bil sammenslutning der sælger i sin netbutik. Men DET VIRKER IKKE.

Jeg har funderet over hvordan man kunne lave en test, mere for at finde ud af hvordan man kunne modbevise at en spraydåse med citronlugt skulle kunne rense et klimaanlæg. Det er jo ikke kun et spørgsmål om at fjerne eller sløre den grimme lugt i bilen. Det er også vigtigt at man får styr på hvor meget støv og møg man sidder og får blæst ind ikabinen og som følge deraf direkte i hovedet.

Så her kommer der en test og beskrivelse af et originalt BMW luftfilter der har siddet i bilen i lidt over et år.

Når man kikker på filteret kan man se at der er samlet sig en masse støv på ydersiden af luftfilteret. Det er fint for så er det ikke kommet ind i bilens blæsersystem. ENDNU.

Jeg forsøgte at tage et billede af den støvsky der kom fra luftfilteret når man kørte en finger ned af de spidser der er på selve filteret. Det lod sig ikke rigtigt gøre, men der væltede støv ud i en sky.

Man kan se det føromtalte støv lægge sig på gulvet. Så det er ret meget støv der sætter sig i et luffilter. Husk på at dette luftfilter kun har siddet i bilen i lidt over et år.

Her er luftfilteret lagt på gulvet. Det kom der også en del støv og fnuller ud af. Dette luftfilter har været flyttet rundt inden denne test. Med det mener jeg at der er tabt meget skidt og støv inden denne test er fortaget med luftfilteret. Men ser man på gulvet kan man se hvor meget støv og møg luftfilteret efterlader sig.

Det er så her du ikke skal læse videre hvis ikke du synes det ikke er så vigtigt og i grunden noget pjat. For det den næste test kommer indrømmet meget bag på mig. For at være sikker på at man får en fornemmelse af hvor meget støv et luftfilter i bilen fjerner inden man sidder i kabinen og får blæst det ind i hovedet. Skulle luftfilteret selvfølgelig vendes så vi kunne se hvor meget støv der var på indersiden. Altså den side som blæses ind i kabinen.

Her har luftfilteret været lagt på gulvet og løftet op igen. Det er ikke smidt men lagt. Så er fingeren kørt på de spidser der er lavet i selv filteret. Derefter er filteret fjernet. Det efterlod også en hel del støv, faktisk en del mere end jeg selv havde regnet med.

Her har jeg taget en ren klud og kørt en gang på gulvet, hvor luftfilterest indvendige side har ligget. Gulvet er nyvasket og tørret af inden denne test, og derfor er dette støv og snavs noget der kommer fra den indvendige side af luftfilteret.

Det overraskede mig personligt meget.

Forstil dig en med multiallergi eller problemer med luftvejene køre rundt uden at vide det kan være luften i bilen der er skyld i at man ofte er snottet eller døjer med vejrtrækningsproblemer. Derfor er jeg overbevist om at man kommer til at høre meget mere om dette problem i fremtiden. For hvem har ikke kørt med i en bil som stinker af gammel kælder, ud af det kan man så tænke tanken at dette er en bilejer der ikke sætter rens og udskiftning af bilens luftfiltere særlige højt. Så er du en af dem der ikke har fået det gjort?

Så er Velbekommen det eneste, der vel bare er tilbage at skrive.
Sidste redigering: 5 år 4 måneder siden ved kenn.
Følgende bruger(e) sagde tak: Deljeh

Tid til at oprette siden: 3.304 sekunder

Nyhedsbrev

BMW Softwareopdatering