× I denne tråd gennemgår vi alt der har med BMW’s El modeller. Det lige fra at importere en bil fra udlandet, til dagligt brug og udfordringer. Sidst men ikke mindst skal vi have samlet en masse gode tips og tricks.

Kører du i en Elbil idag. ? Så meld dig til, og lad os andre høre om dine erfaringer også.

Sv: BMW i3 Kendte Fejl.

Mere
2 år 2 måneder siden - 2 år 2 måneder siden #1 af kenn
Sv: BMW i3 Kendte Fejl. blev oprettet af kenn
Uanset hvilken bil man køber, så er der nogle kendte fejl som går igen på de forskellige modeller og mærker. Det gælder også på en BMW i3. Så her kommer en tråd om de fejl som man ved er et problem på mange BMW i3er.

Forreste støddæmper manchetter.

Har du eller er du ved at købe en BMW i3 så skal du få tjekket om bilen har fået skiftet de forreste støddæmpere manchetter. Det er et problem som efterhånden rigtig mange BMW i3 ejere har oplevet. Der er ingen tvivl om at de må være fremstillet i noget gummi som har en fejl. Det får så ikke BMW til at lave en aktion, så de berørte BMW i3 ejere får det lavet på en aktion. (en aktion er hvor BMW kalder en model på værksted og betaler udgiften til at få en givet defekt del udskiftet) Har man så ikke garanti på sin BMW i3 så skal man selv betale for at få dem udskiftet.

Denne BMW i3 er kun 2 1/2 år gammel, kikker man på det gumme der sidder på støddæmperen, så skulle man tro bilen var langt ældre. Støddæmper manchetten er på det nærmeste helt smulderet.

Her ser man de støddæmpere manchetter, som er blevet udskiftet. De er ganske enkelt flækket. Det burde så betyde at det er lavet i et materiale som ikke kan holde særligt længe.

Sådan ser det ud med nye støddæmper manchetter på bilen. Man kan så håbe at de nye her holder længere end de støddæmpere manchetter der er blevet monteret fra BMW fabrikken.

Jeg har privat både en BEV og en REX version af BMW i3. Begge biler har fået udskiftet de støddæmpere manchetter. Derudover kender jeg til rigtig mange andre BMW i3 ejere der slås med samme problem.

Derfor burde BMW lave en aktion og ganske enkelt kalde alle BMW i3 ejere ind på et autoriseret BMW værksted for et tjek, og eventuelt udskiftning af de forreste støddæmpere manchetter uden omkostninger for kunden.

En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW I3 Rex 2014 BMW i3 Bev 2015
Sidste redigering: 2 år 2 måneder siden ved kenn.

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

Mere
2 år 1 måned siden - 2 år 1 måned siden #2 af kenn
Besvaret af kenn på emne Sv: BMW i3 Kendte Fejl.
Nu vi er ved kendte fejl på en BMW i3. Så kunne det være sjovt at høre andre der har en BMW i3 med DAB+ tuner om de også har prøvet følgende.

Når jeg aktivere min elbagrude, så forsvinder mit DAB+ signal. Når jeg så slukker for min elbagrude så kommer signalet igen.

Det er fuldstændigt ligegyldigt hvilket program der spilles, så det er signalet der forsvinder.

Er der andre BMW ejere der oplever dette. ?

Sidste redigering: 2 år 1 måned siden ved kenn.

Mere
2 år 1 uge siden - 2 år 1 uge siden #3 af kenn
Nu har jeg haft min BMW i3 til garanti eftersyn. Der forsøgte man så at få styr på hvad det kan skyldes at min DAB radio forsvinder når man aktivere El bagruden. Det som man kan se på videoen ovenfor. Jeg er nu ret sikker på at fejlen viste sig en morgen nu det er begyndt at blive koldt.

Det er ret tydeligt at se der er nogle tråde der er kortsluttet i bagruden. Her har El bagruden været tændt i små 8 minutter. Der kan man så tydeligt se at der er flere tråde der slet ikke varmer. Denne fejl er stort set umulig af finde for et værksted. Det er fordi at man måler trådenes forbrug, og når de så er kortsluttet som det ses her, ja så er der et stort strømforbrug stadigvæk.

På sådan en BMW i3 er bagruden en del af bagklappen, så det kræver at hele bagklappen bliver skiftet. Så derfor er det naturligt at man prøver sig lidt frem. For hvem ville bekoste en udskiftning af bagklappen uden at være sikker på at fejlen så også er fundet og rettet

Bilag:
Sidste redigering: 2 år 1 uge siden ved kenn.

Mere
8 måneder 1 uge siden #4 af kenn
BMW I3 Defekt ladestiks lås.

Nu tegner der sig et billede ved svigt at den lås der holder ladestikket på plads ved opladning. Det er at det er en rigtig god ide at få den skiftet første gang den ikke virker. Så slipper man for at sidde fast på en lader og ikke kan komme videre. Når bilen har registeret gentagne gange at den ikke kan låser stikket fast. Så lukker den ned lade funktionen, og så skal bilen transporteres til værksted, hvis ikke der er strøm nok på bilen. Så inden du tager på ferie bør du sikre dig at der er styr på dette. For det er surt at stå langt hjemmefra med en bil der ikke vil slippe ladestikket.

Der er her som alt en rækkefølge man skal følge for at få lov til at skille ladestikket ad. Det første man gør, er at fjerne alt højvolt på bilen. Det blå plastik kabel der sidder på låsen til klappen, er nødudløseren til selve klappen. Den skal man være varsom med at hive i, ved brug.

Når stikket er samlet skal man have sat højvolten til igen. Derefter skal man aktivere oplade funktionen med en original tester. BMW har været smart her for så kan man ikke skifte stikket selv.

Sådan ser den lås der holder stikket fast ved opladning af bilen. Nogen prøver at smøre den når den begynder at svigte, er man heldig så virker det et stykke tid. Så må man håbe man ikke holder ude ved Lars t….. Mark når bilen lukker ned for lademuligheden.

Bilag:

Tid til at oprette siden: 0.584 sekunder

Nyhedsbrev

BMW Softwareopdatering